Děkujeme za pochopení.
B70o11h63u53m10i72l 93V91a17n36ě62k
Naše školství to dopracovalo do stadia, že vysokoškolský titul může získat každý, i ten o by dříve nedostal ani výuční list. Kapacita vysokých škol všeho druhu je větší nrž počet uchaečů. Že chrlí spoustu absolventů naprosto zbytečných a vpraxi nepoužitelných oborů pomalu prakticky nikoho z politiků nezajímá. Vývoj maturit pomalu ale jistě spěje do stadia, kdy se bude zvažovat , zda otazka, kolik je dvě a dvě, není příliš těžká
J59o21s48e38f 58Š86o36l49t96e79s
Ono je třeba si uvědomit, co nás čeká v budoucnosti. Nikdo nad tím moc nepřemýšlí, bude to přece pořád stejné, že? Jenom budou jezdit auta na elektriku, mobily budou pořád divnější a televize pořád placatější a větší, že? No tak takhle to fakt nebude. Připravte se, že brzy přijdou další disruptivní technologie. Mým tipem je přímé neurální rozhraní a technologické vylepšování inteligence a paměti člověka. Dávám tomu 10 let. Maximálně. A vůbec nás čeká technologická singularita, byť je a bude uměle brzděna vládami. Ti nahoře z toho mají největší strach, ale jelikož konkurence v podobě Číny a dalších nespí, nezbývá jim, než to dovolit.
J94o94s47e61f 37Š79o85l32t92e94s
Přeháníte. Současné školství je naprosto šíleně hrozné, zadupávající talentované děti do hlubokého průměru. A talentovaný je v podstatě každý, akorát každý v něčem jiném, což běžná dnešní škola naprosto nezvládne ani zjistit, natož vytěžit!
J94i71ř94í 26P51l26í41v31a
No, stručně jsem prolétl ty dokumenty "Strategie ..." ale neviděl jsem tam nic o "změkčení", vlastně jsem tam viděl, že se nic nezmění, že ten dosavadní marasmus a státní dirigismus bude pokračovat, čehož zárukou jsou i vyjmenovaní členové komise, která tu strategii navrhla. Fuj!
L10u63b33o64š 47C37h70l91u39m27s26k73ý
Tak ona Valachové inkluze byla málo. Ještě to dýchá, je potřeba to dorazit.
J88i44r65i 74T15i26c91h72y
Nic spatneho na vyvijeni komunikacnich schopnosti. To lze delat I v "tvrde" skole.
E91v18a 68K23o40r67b87e26l31o85v41á
Jenže v měkké škole často není o čem komunikovat.
J55a14r54m95i26l71a 40V98a34v66r87o55c15h76o31v16á
P36a38v51e46l 10D48v58o12ř91á93k
V předmluvě k Technickým tabulkám dr. Antonína Majera z r. 1861 (mám ji po dědečkovi) stojí (bez jazykové úpravy):
"Veliký úpadek téměř všech řemesel mezi Čechoslovany, zmalátnělost a kleslost řemeslnictva našeho a proto i představenstev věčších obcí našich ... bídný stav tak zvaných reálek pro převrácenost učebního návodu a netečnost a nespůsobilost učitelstva jejich ...
...Ustrnulým školáctvím naším nelze vybřednouti ze samých platných pravidel, a zavadí-li se kde o věc opravdu potřebnou, děje se to jen jako mimochodem a žák velmi snadno zapomíná, čemu se byl vlastně ani nenaučil, což byl více jen jako ve snách pozoroval."
Jak vidno, ani za Rakouska to nebylo o nic lepší.
N19i33k79o49l53a 69Č53u84l69í68k
Správným směrem je varianta někde "napůl" kdy by měla proběhnout redukce memorovaných věcí (zvláště u předmětů kde znalosti nemají univerzální aplikaci)
a do uvolněného prostoru dostat ty "měkké dovednosti" protože člověk co něco umí, ale nedokáže se prosadit je na tom stejně jako kdyby nic neuměl.
Jenže v naší zemi se varianta "napůl" považuje za selhání a ustoupení ideovému nepříteli a tak se tvrdě prosazuje změna formátu "všechno nebo nic" a je jedno, že oba extrémy jsou horší než kompromis, hlavní je porazit protivníka a prosadit svoji ideu za každou cenu.
P43e47t49r 13D74r26a66p15a14l
no, jenže ta tvrdá škola učí co? memorování encyklopedických znalostí, učení znalostí jen pro to učení. Proč musí znát děcko v 7. třídě skladbu těla láčkovce, vyjmenovat 5 perských vládců a rodokmen Přemyslovců a Lucemburků? 100 let se ve škole učíme, že jistí bratranci Veverkovi vynalezli ruchadlo...jen nikdo neví, co to vlastně bylo. Tedy změna je nutná a měla by být někde uprostřed, míň encyklopedie a víc reálného života
I61r62e46n19a 60K60r86o79u49p41o16v55á
Možná Vy nevíte, co je ruchadlo. Spousta lidí, včetně mojí maličkosti, to ví.
Jistě že spoustu školní látky zapomeneme, ale nezapomeneme umění se učit.
Stejně jako nepotřebujeme k životu umět kotrmelec, trefit míčem koš nebo přeskočit švédskou bednu, ale potřebujeme, aby nám tělo fungovalo a uměli jsme ho používat.
Když nás v útlém věku nebude nikdo nutit abychom používali mozek, naše schopnosti se učit zakrní. A pak, až budeme otřebovat nacpat do hlavy ty "potřebné" informce, nebudeme toho schopni.
- Počet článků 21
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2632x