Děkujeme za pochopení.
B66o92h36u67m53i29l 21V16a87n20ě97k
Naše školství to dopracovalo do stadia, že vysokoškolský titul může získat každý, i ten o by dříve nedostal ani výuční list. Kapacita vysokých škol všeho druhu je větší nrž počet uchaečů. Že chrlí spoustu absolventů naprosto zbytečných a vpraxi nepoužitelných oborů pomalu prakticky nikoho z politiků nezajímá. Vývoj maturit pomalu ale jistě spěje do stadia, kdy se bude zvažovat , zda otazka, kolik je dvě a dvě, není příliš těžká
J14o68s20e39f 74Š65o75l29t94e65s
Ono je třeba si uvědomit, co nás čeká v budoucnosti. Nikdo nad tím moc nepřemýšlí, bude to přece pořád stejné, že? Jenom budou jezdit auta na elektriku, mobily budou pořád divnější a televize pořád placatější a větší, že? No tak takhle to fakt nebude. Připravte se, že brzy přijdou další disruptivní technologie. Mým tipem je přímé neurální rozhraní a technologické vylepšování inteligence a paměti člověka. Dávám tomu 10 let. Maximálně. A vůbec nás čeká technologická singularita, byť je a bude uměle brzděna vládami. Ti nahoře z toho mají největší strach, ale jelikož konkurence v podobě Číny a dalších nespí, nezbývá jim, než to dovolit.
J67o93s95e58f 54Š48o25l14t69e81s
Přeháníte. Současné školství je naprosto šíleně hrozné, zadupávající talentované děti do hlubokého průměru. A talentovaný je v podstatě každý, akorát každý v něčem jiném, což běžná dnešní škola naprosto nezvládne ani zjistit, natož vytěžit!
J59i26ř35í 43P66l23í57v95a
No, stručně jsem prolétl ty dokumenty "Strategie ..." ale neviděl jsem tam nic o "změkčení", vlastně jsem tam viděl, že se nic nezmění, že ten dosavadní marasmus a státní dirigismus bude pokračovat, čehož zárukou jsou i vyjmenovaní členové komise, která tu strategii navrhla. Fuj!
L49u81b48o69š 77C76h55l44u55m28s15k49ý
Tak ona Valachové inkluze byla málo. Ještě to dýchá, je potřeba to dorazit.
J71i95r76i 23T15i14c17h46y
Nic spatneho na vyvijeni komunikacnich schopnosti. To lze delat I v "tvrde" skole.
E59v81a 49K69o11r96b80e77l23o81v79á
Jenže v měkké škole často není o čem komunikovat.
P61a18v49e59l 45D42v66o42ř78á67k
V předmluvě k Technickým tabulkám dr. Antonína Majera z r. 1861 (mám ji po dědečkovi) stojí (bez jazykové úpravy):
"Veliký úpadek téměř všech řemesel mezi Čechoslovany, zmalátnělost a kleslost řemeslnictva našeho a proto i představenstev věčších obcí našich ... bídný stav tak zvaných reálek pro převrácenost učebního návodu a netečnost a nespůsobilost učitelstva jejich ...
...Ustrnulým školáctvím naším nelze vybřednouti ze samých platných pravidel, a zavadí-li se kde o věc opravdu potřebnou, děje se to jen jako mimochodem a žák velmi snadno zapomíná, čemu se byl vlastně ani nenaučil, což byl více jen jako ve snách pozoroval."
Jak vidno, ani za Rakouska to nebylo o nic lepší.
N76i31k72o47l91a 32Č33u55l75í73k
Správným směrem je varianta někde "napůl" kdy by měla proběhnout redukce memorovaných věcí (zvláště u předmětů kde znalosti nemají univerzální aplikaci)
a do uvolněného prostoru dostat ty "měkké dovednosti" protože člověk co něco umí, ale nedokáže se prosadit je na tom stejně jako kdyby nic neuměl.
Jenže v naší zemi se varianta "napůl" považuje za selhání a ustoupení ideovému nepříteli a tak se tvrdě prosazuje změna formátu "všechno nebo nic" a je jedno, že oba extrémy jsou horší než kompromis, hlavní je porazit protivníka a prosadit svoji ideu za každou cenu.
P19e25t55r 72D61r90a49p49a87l
no, jenže ta tvrdá škola učí co? memorování encyklopedických znalostí, učení znalostí jen pro to učení. Proč musí znát děcko v 7. třídě skladbu těla láčkovce, vyjmenovat 5 perských vládců a rodokmen Přemyslovců a Lucemburků? 100 let se ve škole učíme, že jistí bratranci Veverkovi vynalezli ruchadlo...jen nikdo neví, co to vlastně bylo. Tedy změna je nutná a měla by být někde uprostřed, míň encyklopedie a víc reálného života
I41r28e76n48a 22K80r47o39u45p34o35v87á
Možná Vy nevíte, co je ruchadlo. Spousta lidí, včetně mojí maličkosti, to ví.
Jistě že spoustu školní látky zapomeneme, ale nezapomeneme umění se učit.
Stejně jako nepotřebujeme k životu umět kotrmelec, trefit míčem koš nebo přeskočit švédskou bednu, ale potřebujeme, aby nám tělo fungovalo a uměli jsme ho používat.
Když nás v útlém věku nebude nikdo nutit abychom používali mozek, naše schopnosti se učit zakrní. A pak, až budeme otřebovat nacpat do hlavy ty "potřebné" informce, nebudeme toho schopni.
- Počet článků 21
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2632x