Děkujeme za pochopení.
B89o96h66u37m49i18l 78V12a64n92ě63k
Naše školství to dopracovalo do stadia, že vysokoškolský titul může získat každý, i ten o by dříve nedostal ani výuční list. Kapacita vysokých škol všeho druhu je větší nrž počet uchaečů. Že chrlí spoustu absolventů naprosto zbytečných a vpraxi nepoužitelných oborů pomalu prakticky nikoho z politiků nezajímá. Vývoj maturit pomalu ale jistě spěje do stadia, kdy se bude zvažovat , zda otazka, kolik je dvě a dvě, není příliš těžká
J37o30s86e41f 76Š84o32l66t36e43s
Ono je třeba si uvědomit, co nás čeká v budoucnosti. Nikdo nad tím moc nepřemýšlí, bude to přece pořád stejné, že? Jenom budou jezdit auta na elektriku, mobily budou pořád divnější a televize pořád placatější a větší, že? No tak takhle to fakt nebude. Připravte se, že brzy přijdou další disruptivní technologie. Mým tipem je přímé neurální rozhraní a technologické vylepšování inteligence a paměti člověka. Dávám tomu 10 let. Maximálně. A vůbec nás čeká technologická singularita, byť je a bude uměle brzděna vládami. Ti nahoře z toho mají největší strach, ale jelikož konkurence v podobě Číny a dalších nespí, nezbývá jim, než to dovolit.
J77o48s50e19f 88Š81o98l29t25e47s
Přeháníte. Současné školství je naprosto šíleně hrozné, zadupávající talentované děti do hlubokého průměru. A talentovaný je v podstatě každý, akorát každý v něčem jiném, což běžná dnešní škola naprosto nezvládne ani zjistit, natož vytěžit!
J30i40ř28í 14P75l62í64v96a
No, stručně jsem prolétl ty dokumenty "Strategie ..." ale neviděl jsem tam nic o "změkčení", vlastně jsem tam viděl, že se nic nezmění, že ten dosavadní marasmus a státní dirigismus bude pokračovat, čehož zárukou jsou i vyjmenovaní členové komise, která tu strategii navrhla. Fuj!
L80u34b93o82š 90C95h69l66u72m61s29k12ý
Tak ona Valachové inkluze byla málo. Ještě to dýchá, je potřeba to dorazit.
J64i63r76i 22T57i25c27h60y
Nic spatneho na vyvijeni komunikacnich schopnosti. To lze delat I v "tvrde" skole.
E35v78a 81K49o54r42b95e12l82o65v24á
Jenže v měkké škole často není o čem komunikovat.
P51a91v27e46l 46D45v72o12ř51á54k
V předmluvě k Technickým tabulkám dr. Antonína Majera z r. 1861 (mám ji po dědečkovi) stojí (bez jazykové úpravy):
"Veliký úpadek téměř všech řemesel mezi Čechoslovany, zmalátnělost a kleslost řemeslnictva našeho a proto i představenstev věčších obcí našich ... bídný stav tak zvaných reálek pro převrácenost učebního návodu a netečnost a nespůsobilost učitelstva jejich ...
...Ustrnulým školáctvím naším nelze vybřednouti ze samých platných pravidel, a zavadí-li se kde o věc opravdu potřebnou, děje se to jen jako mimochodem a žák velmi snadno zapomíná, čemu se byl vlastně ani nenaučil, což byl více jen jako ve snách pozoroval."
Jak vidno, ani za Rakouska to nebylo o nic lepší.
N37i57k10o67l83a 17Č47u98l76í95k
Správným směrem je varianta někde "napůl" kdy by měla proběhnout redukce memorovaných věcí (zvláště u předmětů kde znalosti nemají univerzální aplikaci)
a do uvolněného prostoru dostat ty "měkké dovednosti" protože člověk co něco umí, ale nedokáže se prosadit je na tom stejně jako kdyby nic neuměl.
Jenže v naší zemi se varianta "napůl" považuje za selhání a ustoupení ideovému nepříteli a tak se tvrdě prosazuje změna formátu "všechno nebo nic" a je jedno, že oba extrémy jsou horší než kompromis, hlavní je porazit protivníka a prosadit svoji ideu za každou cenu.
P38e90t65r 15D42r20a52p24a53l
no, jenže ta tvrdá škola učí co? memorování encyklopedických znalostí, učení znalostí jen pro to učení. Proč musí znát děcko v 7. třídě skladbu těla láčkovce, vyjmenovat 5 perských vládců a rodokmen Přemyslovců a Lucemburků? 100 let se ve škole učíme, že jistí bratranci Veverkovi vynalezli ruchadlo...jen nikdo neví, co to vlastně bylo. Tedy změna je nutná a měla by být někde uprostřed, míň encyklopedie a víc reálného života
I19r76e29n60a 89K47r76o82u88p94o52v66á
Možná Vy nevíte, co je ruchadlo. Spousta lidí, včetně mojí maličkosti, to ví.
Jistě že spoustu školní látky zapomeneme, ale nezapomeneme umění se učit.
Stejně jako nepotřebujeme k životu umět kotrmelec, trefit míčem koš nebo přeskočit švédskou bednu, ale potřebujeme, aby nám tělo fungovalo a uměli jsme ho používat.
Když nás v útlém věku nebude nikdo nutit abychom používali mozek, naše schopnosti se učit zakrní. A pak, až budeme otřebovat nacpat do hlavy ty "potřebné" informce, nebudeme toho schopni.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky