Středa 22. ledna 2020, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. ledna 2020 Slavomír
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P33a11v77e80l 49D41v98o57ř32á70k 5399575534150

V předmluvě k Technickým tabulkám dr. Antonína Majera z r. 1861 (mám ji po dědečkovi) stojí (bez jazykové úpravy):

"Veliký úpadek téměř všech řemesel mezi Čechoslovany, zmalátnělost a kleslost řemeslnictva našeho a proto i představenstev věčších obcí našich ... bídný stav tak zvaných reálek pro převrácenost učebního návodu a netečnost a nespůsobilost učitelstva jejich ...

...Ustrnulým školáctvím naším nelze vybřednouti ze samých platných pravidel, a zavadí-li se kde o věc opravdu potřebnou, děje se to jen jako mimochodem a žák velmi snadno zapomíná, čemu se byl vlastně ani nenaučil, což byl více jen jako ve snách pozoroval."

Jak vidno, ani za Rakouska to nebylo o nic lepší.

+3/0
doporučit
14.1.2020 16:36

L49u86b33o15š 27C41h73l92u83m93s94k88ý 2360665428325

Tak ona Valachové inkluze byla málo. Ještě to dýchá, je potřeba to dorazit.

+1/0
doporučit
14.1.2020 20:10

P77e88t64r 54D53r80a92p66a84l 4444281633

no, jenže ta tvrdá škola učí co? memorování encyklopedických znalostí, učení znalostí jen pro to učení. Proč musí znát děcko v 7. třídě skladbu těla láčkovce, vyjmenovat 5 perských vládců a rodokmen Přemyslovců a Lucemburků? 100 let se ve škole učíme, že jistí bratranci Veverkovi vynalezli ruchadlo...jen nikdo neví, co to vlastně bylo. Tedy změna je nutná a měla by být někde uprostřed, míň encyklopedie a víc reálného života

+1/−9
doporučit
14.1.2020 14:23

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz