Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Naše školství to dopracovalo do stadia, že vysokoškolský titul může získat každý, i ten o by dříve nedostal ani výuční list. Kapacita vysokých škol všeho druhu je větší nrž počet uchaečů. Že chrlí spoustu absolventů naprosto zbytečných a vpraxi nepoužitelných oborů pomalu prakticky nikoho z politiků nezajímá. Vývoj maturit pomalu ale jistě spěje do stadia, kdy se bude zvažovat , zda otazka, kolik je dvě a dvě, není příliš těžká

0 0
možnosti

Ono je třeba si uvědomit, co nás čeká v budoucnosti. Nikdo nad tím moc nepřemýšlí, bude to přece pořád stejné, že? Jenom budou jezdit auta na elektriku, mobily budou pořád divnější a televize pořád placatější a větší, že? No tak takhle to fakt nebude. Připravte se, že brzy přijdou další disruptivní technologie. Mým tipem je přímé neurální rozhraní a technologické vylepšování inteligence a paměti člověka. Dávám tomu 10 let. Maximálně. A vůbec nás čeká technologická singularita, byť je a bude uměle brzděna vládami. Ti nahoře z toho mají největší strach, ale jelikož konkurence v podobě Číny a dalších nespí, nezbývá jim, než to dovolit.

0 0
možnosti

Přeháníte. Současné školství je naprosto šíleně hrozné, zadupávající talentované děti do hlubokého průměru. A talentovaný je v podstatě každý, akorát každý v něčem jiném, což běžná dnešní škola naprosto nezvládne ani zjistit, natož vytěžit!

0 0
možnosti

J30i40ř28í 14P75l62í64v96a

14. 1. 2020 21:30

No, stručně jsem prolétl ty dokumenty "Strategie ..." ale neviděl jsem tam nic o "změkčení", vlastně jsem tam viděl, že se nic nezmění, že ten dosavadní marasmus a státní dirigismus bude pokračovat, čehož zárukou jsou i vyjmenovaní členové komise, která tu strategii navrhla. Fuj!

0 0
možnosti

Tak ona Valachové inkluze byla málo. Ještě to dýchá, je potřeba to dorazit.

1 0
možnosti

J64i63r76i 22T57i25c27h60y

14. 1. 2020 17:44

Nic spatneho na vyvijeni komunikacnich schopnosti. To lze delat I v "tvrde" skole.

0 0
možnosti

Jenže v měkké škole často není o čem komunikovat.;-D

3 0
možnosti
Foto

V předmluvě k Technickým tabulkám dr. Antonína Majera z r. 1861 (mám ji po dědečkovi) stojí (bez jazykové úpravy):

"Veliký úpadek téměř všech řemesel mezi Čechoslovany, zmalátnělost a kleslost řemeslnictva našeho a proto i představenstev věčších obcí našich ... bídný stav tak zvaných reálek pro převrácenost učebního návodu a netečnost a nespůsobilost učitelstva jejich ...

...Ustrnulým školáctvím naším nelze vybřednouti ze samých platných pravidel, a zavadí-li se kde o věc opravdu potřebnou, děje se to jen jako mimochodem a žák velmi snadno zapomíná, čemu se byl vlastně ani nenaučil, což byl více jen jako ve snách pozoroval."

Jak vidno, ani za Rakouska to nebylo o nic lepší.

3 0
možnosti

Správným směrem je varianta někde "napůl" kdy by měla proběhnout redukce memorovaných věcí (zvláště u předmětů kde znalosti nemají univerzální aplikaci)

a do uvolněného prostoru dostat ty "měkké dovednosti" protože člověk co něco umí, ale nedokáže se prosadit je na tom stejně jako kdyby nic neuměl.

Jenže v naší zemi se varianta "napůl" považuje za selhání a ustoupení ideovému nepříteli a tak se tvrdě prosazuje změna formátu "všechno nebo nic" a je jedno, že oba extrémy jsou horší než kompromis, hlavní je porazit protivníka a prosadit svoji ideu za každou cenu.

0 0
možnosti

P38e90t65r 15D42r20a52p24a53l

14. 1. 2020 14:23

no, jenže ta tvrdá škola učí co? memorování encyklopedických znalostí, učení znalostí jen pro to učení. Proč musí znát děcko v 7. třídě skladbu těla láčkovce, vyjmenovat 5 perských vládců a rodokmen Přemyslovců a Lucemburků? 100 let se ve škole učíme, že jistí bratranci Veverkovi vynalezli ruchadlo...jen nikdo neví, co to vlastně bylo. Tedy změna je nutná a měla by být někde uprostřed, míň encyklopedie a víc reálného života

1 9
možnosti

Možná Vy nevíte, co je ruchadlo. Spousta lidí, včetně mojí maličkosti, to ví.

Jistě že spoustu školní látky zapomeneme, ale nezapomeneme umění se učit.

Stejně jako nepotřebujeme k životu umět kotrmelec, trefit míčem koš nebo přeskočit švédskou bednu, ale potřebujeme, aby nám tělo fungovalo a uměli jsme ho používat.

Když nás v útlém věku nebude nikdo nutit abychom používali mozek, naše schopnosti se učit zakrní. A pak, až budeme otřebovat nacpat do hlavy ty "potřebné" informce, nebudeme toho schopni.

11 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS