Pondělí 17. února 2020, svátek má Miloslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 17. února 2020 Miloslava

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26o63s84e77f 32N34o64ž82i16č95k78a 5985791509556

Na rozdíl od některých předchůdců v diskusi já s Vámi ve většině bodů souhlasím a dávám karmu. R^

0/0
9.5.2019 15:53
Foto

L94a67ď20k31a 30O47r65t92o57v28á 3272759148697

Díky:-)

0/0
9.5.2019 15:53
Foto

R89o48b52e47r24t 62Č98a87p88e30k 9225660530151

Bože, zase taková splácanina. Nechcete psát o něčem, čemu rozumíte? Třeba výchově těch vašich dětí? To by jistě mělo hlavu a patu, psát umíte. Nemá cenu procházet to, co jste napsala a vyvracet jednu věc po druhé. Obecně platí, že jsou-li parametry chybné, nemůže vyjít dobrý výsledek. Například váš parametr: Jednotné testy jsou shrnutím učiva základní školy. Obsahují tedy výhradně úlohy, s kterými se žáci už mnohokrát setkali je chybný. Školy mají učit ŠVP. Přijímací testy vyžadují věci, které nejsou jeho součástí, dokonce nejsou ani v RVP. Učitelé nemají důvod to učit, kdyby to přijímačky nevyžadovaly. Nemusely by se zabývat nesmyslným procvičováním malicherností, kdyby je přijímačky neobsahovaly. Ale opravdu nemá cenu vám cokoliv psát, protože věci vůbec nerozumíte. Jen úplný laik může napsat Pakliže je dítě opravdu nadané, byť jednostranně, jistě mu nebude dělat problém ovládnout základy češtiny a matematiky protože to není pravda a protože přijímačky nechtějí "základy". Víc času tomu nesmyslu nevěnuji. Ševče, drž se svého kopyta.

+1/−1
9.5.2019 13:34

P79e72t81r 81D26r69a30p94a74l 4554121863

asi tak, kdyby přijímačky obsahovaly základy, pak by školy neorganizovaly doučování na zkoušky, na které chodí i premianti. obdobně státní maturita...doučuje se, aby studenti vůbec pochopili, co po nich ta zkouška vyžaduje

+1/0
9.5.2019 13:52
Foto

L98a89ď58k76a 61O33r74t79o64v14á 3692769848367

OK, pokud tedy přijímačky neobsahují základy, můžete uvést, co obsahují?

0/0
9.5.2019 14:13
Foto

L43a16ď78k88a 19O63r93t59o22v84á 3462449598437

Pane Čapku, můžete napsat, jaké věci nejsou součástí RVP a přijímačky je vyžadují? A pokud Vás mé články iritují, není třeba je číst, ba ani se k nim vyjadřovat. Dehonestovat umí každý křupan, což Vy zcela evidentně nejste, tak nechápu, proč máte potřebu být tak agresivní.

+1/0
9.5.2019 14:10

L49e94o73n95a 45B37l63a19h39o21v68á 5880909729503

A to si představte, že v řadě nejvyspělejších zemí světa se žádné přijímačky, natož jednotné, na střední ani vysoké školy nedělají, děti se přijímají na základě jejich studijních výsledků, a přesto tyto země vedou v počtu nositelů Nobelovy ceny. To jsou věci, že?

To, po čem voláte, není nic jiného, než staré dobré socialistické zprůměrování..., kdy kluk s technickým talentem od Pánaboha se nedostal na střední školu, protože byl dřevo na jazyky. Později emigroval a na Západě se vypracovat ve špičkového a uznávaného ajťáka...

0/0
9.5.2019 10:45
Foto

L75a12ď15k95a 88O36r23t26o85v46á 3472919498767

Z jazyků se přijímačky na střední školu nedělají a nedělaly, takže pokud se ten nadaný kluk nedostal na střední školu, nebylo to tím, že neměl talent na jazyky.

V čem vidíte to zprůměrování?

Pokud neuděláme přijímačky na střední školy a já jsem pro, jak se školy s převisem poptávky rozhodnou, koho přijmou a koho ne?

+1/0
9.5.2019 11:24

L73e40o26n73a 41B40l68a39h72o40v57á 5720349769673

Jazyk český není jazyk? Tak to pardon, to jsem netušila :-) Ten konkrétní kluk, kterého pamatuji z naší ZŠ, totiž neudělal přijímačky z češtiny.

Opravdu si myslíte, že dítě, které má prokazatelně na akademickou dráhu, nebo budoucí student matfyz, mají mít znalosti z matematiky na stejné úrovni, jako studentka zdravotní školy? Od budoucí zdravotní sestry bych očekávala jiné kompetence.

S případným převisem poptávky by to školy dělaly úplně stejně, jako před jednotnými přijímačkami; většina z nich to uměla a umí. Jste si jistá, že Albert Einstein by jednotné přijímačky zvládl?

Jinak vám ze své zkušenosti ze ZŠ prozradím, že u přijímaček častěji vybouchli ti výborní a hodně odpovědní (nezřídka i vítězové olympiád), než ti, druzí...

0/0
9.5.2019 12:20
Foto

L29a29ď72k30a 18O45r81t41o48v69á 3172359788877

Pod formulací "dřevo na jazyky" jsem si nepředstavila, že neudělal přijímačky z češtiny, moje chyba.

Budoucí student matfyz i budoucí studentka zdrávky by měly mít po 9. ročníku ZŠ srovnatelné elementární základy matematiky i češtiny, ano. Pokud jsou znalosti kluka, který po gymplu půjde na matfyz, větší, je to v pořádku a na gymnáziu či na VŠ je jistě uplatní. Nicméně při vstupu na střední by se měli oba prokázat nějakou úrovní znalostí.

Zda by AE přijímačky udělal netuším a popravdě řečeno nevím, jakou relevanci by jakákoliv má odpověď na tuto otázku měla.

Z Vašich formulací si nejsem jistá, zda nesouhlasíte s přijímačkami jednotnými nebo s přijímačkami vůbec. Pokud nesouhlasíte s přijímačkami jako takovými, pořád zůstává otázka, jak vyřešit převis poptávky na některé střední školy. Pokud nesouhlasíte s jednotými přijímačkami, protiargumenty jsem uvedla v článku.

0/0
9.5.2019 13:33

L59e97o44n23a 41B65l79a51h25o58v42á 5800459389733

Téměř ve všech okolních zemích se přijímačky na střední a dokonce ani na vysokou školu nedělají. Školy vezmou všechny uchazeče a po prvním ročníku nechají předem stanovený počet těch nejlepších, ostatní odejdou. I s touto variantou musí budoucí studenti a jejich rodiče počítat, takže je to vede k tomu, že předem reálně zhodnotí své studijní předpoklady. Ale šanci dostali všichni stejnou...

Mj. to má tu výhodu, že čas, který je ve škole věnován procesu "přípravy na přijímačky", se efektivněji využije k běžné výuce, děti se zbytečně nestresují a ušetřené stovky milionů za jednotné přijímačky a maturity se investují do kvalitních pedagogů. To je zkušenost ze zemí, jejichž vzdělávací systémy jsou dnes považovány za nejkvalitnější.

P. S.

Stejně jako všechny hrušky na stromě nedozrávají všechny najednou, tak je to i s dětmi; proto se nezřídka stane, že průměrný žák na ZŠ studijními výsledky na střední převálcuje někdejšího premianta ze základní.

0/0
9.5.2019 15:11
Foto

L47a26ď11k46a 57O65r26t74o71v40á 3402909988777

Napište, prosím, vzdělávací systém které z okolních zemích je považován za nejkvalitnější?

Ano, v některých zemích mohou jít děti do prvního ročníku po základní škole bez přijímaček a pokud neuspějí, třeba z gymnázia po prvním ročníku musí odejít. Ztracený rok. Sledovala jsem zblízka holčinu na gymnáziu v Německu, která se rok (sic!) děsila každé písemky, každého zkoušení, protože mohlo přinést špatnou známku a tudíž snížení šance na setrvání na gymnáziu. Rok velké nejistoty, tudíž velkého stresu. Po roce odchod poloviny spolužáků na školy nižšího typu, nové uspořádání tříd. A na gymnázium nebraly automaticky všechny děti, pouze ty, které měly 1. dobré studijní výsledky na prvním stupni a 2. doporučení třídní učitelky, která ho ale nedala všem zájemcům o studium.

Záleží na úhlu pohledu - někomu víc vyhovuje ten "německý" způsob, pro mne je přijatelnější ten náš.

0/0
9.5.2019 15:53

J13o34s14e89f 51N23o42ž22i58č91k20a 5865771149236

"Školy vezmou všechny uchazeče a po prvním ročníku nechají předem stanovený počet těch nejlepších, ostatní odejdou." To by mě ovšem zajímalo, jak to potom udělá škola, na kterou se např. přihlásí tisíc uchazečů a kapacita školy, početnost pedagogického sboru, atd., reálně umožňují vzít jen pětinu z nich? To potom v prvním ročníku, než se studenti protřídí, budou chodit i na noční směny?

0/0
9.5.2019 15:59

L87e36o10n52a 66B10l52a15h88o30v31á 5420339729823

Pane učiteli, to už je na žácích a rodičích, aby reálně zhodnotili situaci.

A jaký je přetlak zájemců na vaší škole?

0/0
9.5.2019 17:40

J10o73s80e72f 21N34o37ž90i93č25k41a 5355671199356

Aha paní exnovinářko, takže odpovědět na mou otázku neumíte...

Co se týká naší školy, i letos dle všeho bez problémů naplníme všechny třídy, které máme v plánu otevřít.

0/0
9.5.2019 19:00

J70a86r22m60i83l14a 40Č48e41r77n59á 2286252699296

Souhlasím s Vaším článkem a současným systémem jednotných přijímaček. Jednotné přijímačky jsou sice jednotné, ale každá škola si k bodům z nich započítává ještě "svoje" body podle svojí specializace.

S maturitami už je to složitější. Kdysi se maturity skládaly jen na středních školách, studijní obory, na učňovských školách jen výjimečně - tam byly přece závěrečné učňovské zkoušky. To přece mělo logiku.

+2/0
9.5.2019 8:26
Foto

L79a19ď49k75a 90O45r15t14o91v87á 3602459158377

Sozhlasím s Vámi, maurita na středních školách a odborné zkoušky na učilištích, to mělo logiku. Vlastně nerozumím tomu, kde se to zvrhlo a proč v současný permanetně zpochybňovaný, nestálý a nejasný systém.

0/0
9.5.2019 15:56

P35e74t84r 94D62r58a43p30a71l 4884771693

jednotné přijímačky jsou stejný nesmysl, jako jednotná maturita. přijímačky mají být jen na ty konkrétní školy, kde poptávka převyšuje nabídku, na ostatních je to zcela zbytečné

+1/−1
9.5.2019 7:47
Foto

L35a48ď94k61a 15O21r30t73o44v31á 3842919278897

Proč jsou jednotné přijímačky a jednotná maturita nesmyslem?

0/0
9.5.2019 11:26

P64e82t29r 71D32r68a34p20a16l 4134741323

vždyť to píšu. Na co jsou přijímačky na škole, kde je nedostatek uchazečů a tak stejně vezmou i ty, co ty přijímačky neudělají? a tam kde je převis, si je udělají podle toho, jak potřebují

+1/0
9.5.2019 12:37
Foto

L62a20ď84k59a 46O60r96t31o19v66á 3192409818487

Bohužel chybí cut-off score. Argumenty proti tomu, aby si školy dělaly přijímačky podle toho, jak potřebují, jsem uvedla v článku.

+1/0
9.5.2019 14:12

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz